~ si cantik dan si kacak ~

Wednesday, January 19, 2011

Award~! :D

Assalamualaikum..

Firstly, I would like to thanx Mr. X from Jom Santai Sekejap Blog for this award..Haha~ Mr. X...Actually sy xtau la pe name dye.. Nanti sy tnye.. :D Thanx ye awk.. Sy suka... :)


Beliau bagi award ni sebab memberikan beliau impact tidak kira melalui penulisan kitorang, motivasi dan kata2 nasihat, komen, blogwalking, ideas apa saja samada secara langsung mahupun tidak dan memberi semangat untuk beliau terus berblogging yang sudah masuk hampir 6 bulan lamanya,katanya.

Ada lebih kurang 20 bloggers yg dapat award ni..Tahniah la korang ye.. :)
Sini sy pun nk linkkan blog yg dapat award ni..Antaranya ialah: 

Blog Cendoi Manis merupakan orang yang pertama memberi komen pada blog sy. Merupakan seorang cikgu dan dah mengajar hampir 6 tahun. Blog dia banyak mengisarkan tentang kehidupan seharian.

Blog Zealous Zirconia merupakan orang yang paling banyak buat blogwalking disamping Rush D. Jugak merupakan seorang cikgu di Ipoh seingat sy lah dan harjadi dia baru je lepas bulan December. Happy Belated Birthday. Blog mengisahkan kehidupan seharian dan pengalaman beliau.

Blog RuSh D juga merupakan orang yang banyak buat blogwalking di blog sy dan sekali sekala memberikan komen yang bernas pada entry sy.  Banyak informasi dari segi algriculture tidak kira perniagaan, pertanian mahupun perikanan daripada blog beliau.

Blog ~~~dayya~~~ merupakan antara orang terawal me’link’kan blog sy dan merupakan seorang student. Blog dia mempunyai keunikan dari segi entry dan bahasanya hingga kadangkala bila membaca blog beliau seperti membaca novel.

Blog Dari Dapur Zurena merupakan satu-satunya blog dengan pelbagai resepi istimewa yang sy ikuti dan banyak idea-idea baru masakan dapat sy kongsi bersama dengan beliau. Resepi tu semua adalah resepi masakan keluarga dan gambar2 masakan semuanya mengancam selera anda.

Blog LETUSSHARE-CTPAYONG merupakan orang yang paling banyak memberi komen sejak sy berblogging. Setiap komen kak ct disusuli dengan pendapat dan nasihat yang cukup memberi kesan hingga kadangkala terasa seperti seorang kakak pada sy. Blog beliau penuh dengan ungkapan, entry berunsur nasihat dan pendapat.

Blog eNdLeSs LuV oF mINe!!! Anda seperti mengenali dia sebagai kawan biarpun hanya dengan blogging. Blog fda ni lebih menyerlah dengan luahan kasihsayang dan pengalaman serta kehidupan, jugak seorang cikgu dengan Mr Busyuknya dan fayd.

Blog Love unexpressed is a crime against the heart Bagi sy keunikan blog ini adalah dari segi expressi dan cerita yang disampaikan..bersahaja tapi penuh makna. Very matured and talented compare with her age setiap kali cerita, penuh dengan gambar2 menarik.

Blog rumah kayu oren Sekampung dengan kampung arwah ayah sy. Seorang student dan sy suka entry dia yang unik, simple dan cukup menarik untuk dibaca walalupun sekadar celoteh beliau.  Start blogging pada December 2009, lama tu…

Blog livefromabiggirl Masih baru berblogging iaitu pada 1 December 2010 tapi banyak memberi komen dan kadangkala mengikuti entry sy. Mempunyai blog berkisarkan cerita beliau yang penuh informasi dan kreatif.

Blog saya...hehe~

Blog L.O.V.E.L.O.C.K  merupakan blog pertama meletakkan banner Jom Santai Sekejap di blog beliau. Mempunyai entry yang simple dan bersahaja serta penuh dengan luahan rasa. Beliau yang start blogging pada Aug 2010 berasal dr Sg Petani.

Blog My Heart Speech Sy suka baca entry beliau walaupun dalam English tapi luahan dan ceritanya is fresh dan something genuine. Baru berusia 17 but very talented in writing stories in her way of style.

Blog Perjalanan Ini Bila datang mood komen entry dia, memang  nama dia aje yang timbul. Thanks Azwa. Kadangkala rajin jugak bw bila dia ada masa, maklumlah student di UiTM. Blog beliau banyak mengisarkan tentang perjalanan hidup samada di UiTM mahupun kehidupan sendiri.

Blog BeLiEvE tO UnBeLiEVAbLe Jika kena harinya, shoutmix tu boleh penuh dengan chatting dari Norul ni. Bila tak busy dengan kerjanya, pasti komen dia penuh. Mempunyai blog yang simple dan teratur serta entry kehidupan dan pengalaman seharian.

Blog My Little Diary Jugak rajin memberi komen dan bw. Sy rasa sejak awal pembabitan sy dalam blogging, beliau banyak memberi komen. Blog dia pulak mempunyai entry pelbagai katogeri seperti lawak, informasi, hiburan dan lain-lain.

Blog The Sweet Escape of Lynn Yusof merupakan blog pertama yang sy singgah semasa mula2 sy berblogging. Kira macam mentorlah secara tak langsung. Blog dia banyak menceritakan tentang kehidupan seharian, tempat2 makan yang dia pergi serta acccesories wanita.

Blog 1000 ideas merupakan follower sy yang ke 500. Lucky number.

Blog Red Mummy sy sure redmummy mana nak terima award ni, but kena masukkan juga nama dia sebab blog redmummy merupakan blog pertama sy bukak sebelum sy buat blog.

Blog Mia Farrow's banyak menghasilkan entry dari perspektif lain walaupun usia masih muda. Banyak jugak bw kat blog sy bila dia ada masa, almaklumlah kadang2 busy dengan kuliah mahupun kerja part timenya.

Blog Bermula Ceritaku Banyak memberikan komen dan ideas dalam hal masakan. Blog ummiarissa ini banyak menceritakan tentang resepi dan kekeluargaan. Sy memang minat baca telatah anak-anak dia.

Blog ZoMbI KeMBaLi Presiden Zombi Kg Pisang.ahakks. Banyak juga bw kat blog sy bila kena masanya. Beliau yang minat bola dan berasal dari Melaka/N Sembilan mempunyai blog mencerita-cerita luahan rasa dia yang memang setahap Presiden.

Saya budak baru belajar..Kalau ada salah silap,mohon tunjuk ajar yewp.. :)
Klo korang free,ley la ziarah Blog Jom Santai Sekejap ni...

p/s: Awak..Sy asal dari Butterworth..Bukan Sg. Petani..Stay cni baru 3 taon.. :)

xoxo,
Meez Shaz

4 comments:

  1. woowww panjangnya entry ni, tapi sangat2lah dihargai. Tak sia-sialah bagi award ni.
    Emmm sy tgk kat dalam blogspot punya profile, dia tulis Sg Patani..sudah tukar ke? :-)
    Pandai nya dia tanya kita kat tempat awam..siap tulis lagi entry...lepas tu siap tanya lagi kat shoutbox kita...wahhh..wahh...wahh..Nantilah sy akan update kan ye...but thanks for asking.
    By the way, nice entry and you're great.

    ReplyDelete
  2. Hehe...baru sy pasan awk sbnrnye xde identiti..npe nk rhsie2?? huhu~ sowiela klo mnyibok..tp sy nk tau gk..kehkeh~
    N thanx 4 da comment.. :)
    Ne de tuka..Da nk ktne location,katela sg petani..

    ReplyDelete
  3. congratz jugak sbb dpt award:)

    ReplyDelete