~ si cantik dan si kacak ~

Thursday, February 3, 2011

Rindu BELOG Saya - Kerja ~

Assalamualaikum..

Wah.... Lamanya ceq x update blog ni.. 11 ari.. Tudia.. Nala punya lama.... Nah,terkeluaq dah loghat penang ceq ni.. Hehe~


Hmm.. X sempat nk update blog kerana kesibukan bekerja.. * wink2..
Bley la keje sementare nk tggu result klua an.. Masyukk jugak.. (nk bayar bil broadband neh !! )

Meez Shaz keje pe?? hehe~ malu la nk gtau pn.. Cheq keja kt S&O Electronics kt Sg Petani ni ja.. Sebagai??? Line leader?? Supervisor?? Ass. Manager?? Manager??? Dak aih.. Minah kilang ja.. * minah kilang?? hampeh,gelarkan diri cm 2.. x ske seyh.. tp kenyataannye mmg cm 2.. :P

Ni.... Nak ngadu.. Kena dera w0o kt citu.. Heuheu~ 
Ceq start keja 26hb 1 ari 2..

Oryte..nk crita ni....

Ari pertama...........
Kena wat keja ngan amoi.. Dye ajaq la ceq wat keja.. Lekatkan something 2 ( xtau nk sebot pe).. Ya,ampun.. Punye la susa cara dye ajar.. Kena tekan kuat2,kasi dye masok betol2.. Saya pun wat la ngn penuh semangat.. Penuh la cngt smpai kuku pecah!! Gila r..
*Dalam ati,saya minx nk wt keje laki..

Ari kedua.........
Ttbe line leader suro tolong wat keje len.. Pe ag,saya cepat2 offerkn diri ( xmo wat keje lekat2 2 sebenarnya ).. Ttbe kne keje ngn bangla..sadis toi.....!  Kan da dpt keje laki.. Thanx.. Kena lekat kuisyen lak kt besi tuh.. Keja dye mmg simple... TAPI..... Luka2 kot jari saya neh.. Hmm~ nasib2.. ( besi 2 tajam !)

Ari ketiga.............
Tuka wa keje len lak... Kene lekatkan double tape kt cab.. Aduh.. Xde keje len ke?? Keje lekat2 je saya kene.. Dok minx ag lam ati spya diberi ag keje laki..hehe~ Ttbe.. Line jem... De dah tu suro wat keje dye.. Wah...bez w0o keje dye.. PWB breaking...memang SYIOK la keje patah2kan barang ni.. Y(^_^)Y .. Jari lak melecet.. Sampai mengelembung.. Cucuk ngn jarum bez ni.. Tapi jap je.. Pas 2 kene wat keje tadi balik.. Bowink tol.. Line jem ag.. Line leader suro saya wat keje yg 1st st wat tu.. Adoiii.. Tapi dye wat same..hehe.. Tengok dye wat,xla terok cm amoi 2 ajar..ciss.. Ajaran sesat rupanya.. Patotla kuku ak sampai pecah2..

Hari keempat........
Saya meneruskan perjuangan ngn wat keje lekat double tape 2.. Sampai la skang... Tapi syok coz da dapat tempat sendiri.. * klo x,kena kongsi..

p/s: terok w0o keje ni.. COZ:
- keje berdiri.. xley duduk..hukhuk~ caket tumit,caket pinggang..seksa w0o..
- xley bawak masok air.. dahaga gila..
- time rehat 10 minit,10 minit.. time ni la saya bergelut nk g solat.. owg len ley gak g mam,g minom air..haishh~

* Pe yang saya tengok la an,dak2 kilang ni,perghhhh.. Mekap cam nk g jalan2 w0o..Tebal gla mekap.. Tengok dari pagi smpai ke ptg,x terusik pn.. X solat ke sis??? hehe~ Wallahualam.. kang men tudo2, dose ak dpt.. cuti kot eyh?? lame tol kowg cuti..

Pergi keje kol 6.40 pagi.. Sampai umah kol 9.00 malam.. Memang letih..2 yg x sempat nak update blog.. Ni seb bek cuti 4 ari..Ley la tumit n jari2 ni rehat.. :))

* Loghat rojak.. Abaikan.. Lahir je kt penang.. Tapi dok merantau.. :D


xoxo,
Meez Shaz

No comments:

Post a Comment